sâmbătă, 29 mai 2010

Educaţia neliniară

Inspirat fiind de 2 video-uri
1 şi 2
Mi-am dat seama că educaţia sau învăţământrul într-adevăr nu trebuie să fie liniar, uniderecţionat şi standartizat. Toată lumea probabil deja ştie că X şi Y învaţă diferit; unul poate fi vizual altul auditiv sau somatic şi deci metodele de predare trebuie să difere.

Trebuie să difere şi surele şi informaţia predată zic eu. Fiecare din noi nu numai învaţă diferit, dar şi asimilează mai uşor(sau mai greu) diferită informaţie. Ca să nu fiu atât de abstract voi aduce exemplul de profil real şi uman, s-ar părea separarea e oferită, dar asta nu este suficient, avem nevoie de mai mult!

Exemple?

Îmi place tehnologiile moderne, şi internetul probabil este acel ceva ce le uneşte pe toate la moment. Deci cum putem folosi internetul pentru învăţare neliniară, şi nu doar chat sau reţele sociale(deşi şi acestea pot aduce informaţie dar e un alt subiect acum). Spre exemplu există studentul A care se pregăteşte de examenele de licenţă, facultatea economie. Ce ar putea să facă? Două căi:
1. învaţă conform conspectului.
2. foloseşte posibilităţile neliniare oferite de tehnologii.

Ce faci dacă nu înţelegi prin ce se diferă conceptul de echilibru în oligopolie a lui Nash de teoria lui Adam Smith? Dai click aici. Mult mai interesant decât să stai în bibliotecă, şi mai clar nu?

Unicul dezavantaj a educaţiei neliniare este că la moment nu poate fi sistematizată. Creierul uman e făcut astfel încât în mase e mai simplu să te mişti uniderecţional. De asta: vrei ceva mai mult, atunci trebuie să o faci singur.

Trainerly yours,

Nicolae Apostu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu