marți, 11 mai 2010

Educaţia şi Dezvoltarea (scris de Pavel Moraru)



Motivat de articolul lui Eugeniu despre influenţa educaţiei asupra dezvoltării ...
Vreau să merg mai departe şi să enunţ un termen relativ nou dar relativ cunoscut (fără a analiza pe cât de bine este înţeles acest termen) şi anume Dezvoltarea Sustenabilă (Sustainable Development).

Fiind student la facultatea de Relaţii Economice Internaţionale şi activând într-un mediu plin de oameni oarecum conectaţi la procesele economice din ţară şi afara ei, mi-am tot pus întrebări despre factorii ce influenţează dezvoltarea economică şi nu numai. Cred că noţiunea de Dezvoltare sustenabilă cuprinde în ea toate aspectele ce ţin de o creştere+îmbunătăţire.

Ce este Dezvoltarea Sustenabilă ?
„... este un aşa tip de dezvoltare, care acoperă necesităţile actuale fără a diminua posibilităţile viitoarelor generaţi să îşi acopere necesităţile lor ...”

Eu înţeleg această frază ca fiind o enunţare a cunoaşterii şi ÎNŢELEGERII importanţei anumitor procese ţi a efectelor care apar pe urma lor. Învăţarea non-formală are ca scop transmiterea anumitor mesaje din care omul să înţeleagă cum să îşi schimbe viaţa sau mai nou să crească calitatea vieţii.

Analizând “Millennium Development Goals” declarate de UN în 2000 la New York şi tendinţele curente a Consiliului Europei putem fi siguri că cel puţin declarativ, omenirea este gata să promoveze o învăţare sistematică şi coerentă pe tot parcursul vieţii pentru fiecare om care şi-o doreţte.

Vreau să amintesc că există 2 direcţii de evaluare a dezvoltării umane:
1. Verticală – judecarea în timp, analiza diferenţelor dintre generaţii
2. Orizontală- judecarea în spaţiu, analiza între „Nordul bogat” şi „Sudul sărac” (geografic)
Oricare ar fi modul de evaluare a dezvoltării unei societăţi este important să recunoaştem că este miop şi repezit să declarăm ca dezvoltarea economică înseamnă dezvoltarea ţării.

Cu toate acestea fiind spuse sper spre o învăţare responsabilă deci sustenabilă din partea trainerilor şi a oamenilor care educă.
Trainerly yours,
Pavel.

2 comentarii:

  1. Salut.
    Sorry, dar nu am inteles concluzia de la urma: "Oricare ar fi modul de evaluare a dezvoltării unei societăţi este important să recunoaştem că este miop şi repezit să declarăm ca dezvoltarea economică înseamnă dezvoltarea ţării.
    ". Am in vedere legatura directa cu articolul de mai sus? ori.. continuarea care ar fi? nu e dezvoltarea tarii, atunci ce e?

    Olga Bodean :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Olga imi cer scuza ca reactionez atit de tirziu. nu am obiceiul sa scriu articole si sa urmaresc reactia oamenilor ...

    raspuns:
    majoritatea surselor academice ne invata ca dezvoltarea unei tari tine nemijlocit de dezvoltarea economica a tarii si plus la asta in lume exista icoana spre care se tinde, icoana unei tari dezvoltate si bogate iar bogatia evidentiinduse cea economica. Cu incetul se schimba lucrurile in sistemele de evaluare si chiar in mediul academic nu se mai invata doar efectele economice.

    Dezvoltarea unei tari este strins legata de economia acesteia pentru ca omul are nevoie de o sursa care sa ii acopere necesitatile fiziologice si primare dar o tara dezvoltata nu inseamna una cu PIB mare si valuta puternica ci o tara care are la baza conceptul de Dezvoltare Sustenabila. Asta am vrut sa accentuiez in cele scrise mai sus.

    Multumesc

    RăspundețiȘtergere