Anul 2009 a fost cu siguranţă unul dificil pentru piaţa de training si dezvoltare. Si aici mă refer la piaţa din toata lumea nu doar din estul Europei. Scăderile în vînzările de training au putut fi observate pe toate pieţile, desigur fiecare cu specificul ei...în Statele Unite piaţa de training a avut o scădere de 18-22%, în cea de Ucraina de peste 40%. Doug Harward – preşedintele companiei Training Industry a încercat sa facă o preveziune privind trendurile pieţii de training pentru anul 2010, iată citeva din ideile pe care le are:
1. Companiile de training-outsourcing vor fi contactate pentru restructure, rationalizari si consolidari.
Astfel dupa ce mai bine de 20 de ani companiile de training erau privite ca pionerii dezvoltării angajaţilor şi a companiilor in general, iată dupa criza din 2008-2009, cum interesant se schimbă rolul acestora. Tot mai multe companii solicită consultanţă şi training pentru a restructura un department sau intreaga structură organizatorica, pentru a eficientiza si raţionaliza cash-flowul sau pentru a se consolida pe anumite pieţe sau pe anumiţi consumatori.
2. Companiile de training-outsourcing vor fi contactate pentru educarea consumatorilor
Un alt trend interesant identificat de Doug Harward este utilizarea companiilor de training in lucru cu clienţii companiei. Daca pîna in prezent training-ul era solicitat in marea lui majoritatea intern-focusat, acum companiile doresc sa işi pregatească mai bine viitorii consumatori pentru a diminua posibilitatea de eşec în vinzari. Un exemplu de astfel de training-uri: companiile de IT vor angaja companiile de training în educarea viitorilor clienti pe baza tehnologiilor oferite de contractant, astfel cind potenţialul client va dori sa achizioneze produse noi, brand-ul cunoscut va fi primul care le va sari in ochi.
Un articol foarte interesant, il recomand sa fie citit in totalitate, aici aveti linkul.
Trainerly yours
Eugeniu Gârlă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu