joi, 25 noiembrie 2010

Angajaţi, tehnologii şi învăţare

Tehnologiile în ziua de astăzi au un impact enorm asupra activităţii noastre zilnice. Însă ele ne afectează mai mult viaţa personală şi mai puţin viaţa profesională, adică acele 8 ore (în mediu) pe care le petrecem zilnic la serviciu.
Dar necătând la aceasta, cerinţele faţă de angajaţi cresc, de la ei se cere să fie mai buni în ceea ce fac, să fie mai performanţi, să aducă mai multe rezultate, să facă totul calitativ, lista poate continua...
Aşadar, dacă să considerăm că angajaţii sunt acei care aduc rezultatele într-o companie, atunci pot spune că performanţa unei companii depinde de 3 factori:

Ceva timp în trecut, partea de învăţare lipsea la majoritatea companiilor, triughiul (la moment nu are o denumire) fiind doar un segment (IT - angajat), sau uneori chiar punct (angajat). Acum însă trebuie să existe o sinergie între aceste 3, unde fiecare factor contribuie la performanţa celorlalţi 2.
Dar să mă axez pe partea de învăţare.
Dat fiind faptul că trăim într-o lume unde totul se schimbă foarte repede şi informaţia devine învechită destul de repede, procesul de învăţare trebuie să devină mai agil. Conform unor date statistice, la vârsta de 38 ani, o persoană va avea ~14 joburi. Durata medie a unui job este de 1.5 ani şi ~2240 ore în total necesare pentru inducţie. Iar 2240 ore sunt 280 zile lucrătoare, respectiv este spaţiu de optimizare, care poate fi obţinută anume prin utilizarea tehnologiilor.
La moment majoritatea companiilor nu implică tehnologiile ca instrument al procesului de învăţare (e-learning), ci folosesc metodele "tradiţionale" precum sunt trainingurile şi seminarele, care sunt eficiente, dar şi consumatoare de timp. Pe lângă asta nu toate trainingurile şi seminarele pot fi "tehnologizate". Training-urile ce au ca obiectiv dezvoltarea de anumite abilităţi şi competenţe sunt mai eficiente când sunt livrate face2face, însă acele traininguri ce au ca obiectiv informatizarea, oferirea anumitor cunoştinţe (despre produse, proceduri, servicii, inducţie, etc. în companie) pot fi şi chiar trebuie să fie combinate cu e-learning-ul.
Pe lângă aceasta, o companie trebuie să creeze un mediu de învăţare continuă pentru angajaţii săi. Asta i-ar motiva, ar contribui la dezvoltarea lor profesională şi de ce nu personală, ar creşte performanţa lor şi le-ar face lucrul mai puţin monoton.
Atâtea beneficii doar în rezultatul utilizării tehnologiilor ca instrument de învăţare.

Respectiv, tehnologiile ne pot uşura cu mult viaţa şi activitatea noastră la locul de muncă, doar că ele trebuie aplicate corect.

Iar în final vă prezint un filmuleţ care într-o oarecare măsură se referă la fiecare din acei 3 factori din triunghiul fără nume :)

Trainerly yours,
Iulian Gulea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu